Johan Eckman

Ämneslärare i förskolan

Efter mitt inlägg om körverksamheten på C1 som verkade somliga fastna i min ”kritik” mot den Malmö stad-övergripande förskolekören. Det var verkligen inte min intention från början att kritisera utan snarare berätta hur jag/vi tänker där jag jobbar. Resten var bara ett historisk perspektiv om hur ”min” kör startades. Men eftersom ändå visst fokus hamnade

Läs mer...

Varför strejkar vi inte?

För en tid sedan såg jag ett nyhetsklipp, men jag minns inte riktigt var. Kvinnan i filmen fick frågan om vilken som skulle vara den effektivaste strejken varav svaret blev om personalen i förskolan skulle strejka. Och det låter ju rimligt. Om sjukvården skulle strejka skulle det såklart inte kunna ges någon sjukvård, men om

Läs mer...