Välkommen till Tankar om Förskola!

Det här är en blogg som handlar om förskolan. Både om barnen som får sin utbildning där, de vuxna som genomför den samt en hel del om vad som gäller för dig som arbetar i förskolan. Tanken är att bloggen ska bli något sånär heltäckande; både med tips på aktiviteter och verktyg för att de som jobbar i förskolan ska få verktygen för att kunna uppnå en bra arbetsbelastning och få förutsättningar för att genomföra sina respektive uppdrag.

Bloggen startades i augusti 2023 av Johan Eckman som arbetar som förskollärare i Malmö. Du kan läsa mer om oss som skriver på bloggen här!

Poster kommer i regel varje tisdag, torsdag och söndag! Med vissa bonusar mellan de dagarna.

Bloggen drivs ideellt och är helt fristående från allt vad arbetsgivare och fackliga uppdrag heter. Vill du stötta vårt arbete kan du donera pengar för driften här!

Trevlig läsning!